Nerimas yra ne problema ar silpnybė, tai tiesiog energija, kurią reikia panaudoti tinkamai. Kita vertus, perdėtas pasitikėjimas savimi gali bÅ«ti silpnybė! Nervingumo simptomai paprastai pasireiÅ¡kia „drugeliais’ pilve, pykinimas, prakaituoti delnai, sausa gerklė ir neadekvatus panikos jausmas kad svarbiausiu momentu susimausi. Laimei egzistuoja iÅ¡bandyti ir laiko patikrinti metodai ir technikos kaip atsipalaiduoti ir iÅ¡naudoti nervingą energiją tinkamai. Å ie patarimai galbÅ«t nepadės jums visiÅ¡kai atsipalaiduoti, bet padės panaudoti Å¡ią energiją savo naudai. Kuomet adrenalinas šėlsta tavo kÅ«ne, tuomet laikas pamėginti sumažinti streso lygį tiek, kad galėtum iÅ¡ jo gauti naudą, o ne tiesiog bandyti kontroliuoti savo nervus.

1. Išbandyk gilų kvėpavimą

Adrenalinas kvėpavimą padaro paviršutinišką. Sąmoningai kvėpuojant giliai, protas gauna daugiau deguonies. Sulėtėjęs ritmas privers kūną patikėti kad pavojus jau praėjo.

2. Gerk vandenį

Adrenalinas džioviną burną ir sukelia diskomfortą kuris persiduoda veido išraiškoms. Turėk su savimi buteliuką vandens ir retkarčiais gurkštelk. Bet negerk dideliais gurkšniais.

3. Kramtoma guma

Kramtoma guma prieš fotosesiją gali padėti atsipalaiduoti. Tyrimais nustatyta kad kramtomos gumos kramtymas padeda susikaupti ir atsikratyti įtampos. Tik nepamirškite atsikratyti gumos prieš fotografuojantis.

4. Å ypsokis

Šypsena veikia raminančiai, nes siunčia pozityvias chemines žinutes tavo kūnui. Taip pat šypsena padeda užmegzti kontaktą su aplink esančiais žmonėmis.

5. Vizualizuok

Įsivaizduok kad puikiai pozuoji ir visi sužavėti tavo nuotraukomis ir asmenybe. Įsivaizduok fotografo ir draugų teigiamas, entuziastingas reakcijas. Gerai įsidėmėk šį vaizdą bei jausmą kad galėtum jį išsikviesti per fotosesiją.

6. Pasimasažuok

Pamasažuok savo kaktą ir smilkinius, skruostus. Atlik veido mankštą, trumpam pabūk besivaipanti bezdžionėlė. Veido pratimai ir masažas padeda atpalaiduoti veidą ir išvaiko streso sukeltą įtampą.

7. Sustok

Prieš pat prasidedant fotosesijai sustok, susikaupk ir nusišypsok. Paskutinė ramybės minutėlė labai atpalaiduoja ir suteikia laiko apsiprasti būnant dėmesio centre.

8. Sulėtink

Judėk lėčiau nei norėtum judėti, sąmoningai lėtink tarpus tarp pozų. Lėtesnis ritmas padės nusiraminti ir geriau apgalvoti savo pozas.

9. Judėk

Pozavimo metu nebijok judėti. Tai padės atsikratyti dalies nervingos energijos. Šuoliukai į viršų, fiziškai sunkios pozos daro stebuklus.

10. Atlik trumpus atsipalaidavimo pratimus

*Atsistok patogiai, pėdos vieno žingsnio atstumu viena nuo kitos, keliai truputi sulenkti, nugara tiesi, pečiai atpalaiduoti, galva patogioj pozicijoj. Pasistenk atpalaiduoti veido raumenis, nesukąsk dantų.

*Labai lėtai siek lubų, bet pėdos turi tvirtai stovėti ant žemės. Tuomet pasilenk į priekį per liemenį, pasistenk krūtine paliesti kelius. Turėtum kabėti kaip skudurinė lėlė- rankos ir galva visiškai atsipalaidavę.

*Išsitiesk labai lėtai, beveik šonkaulis po šonkaulio taip lygtai būtum marionetė ir milžiniška lėlininko ranka tave trauktų aukštyn. Galvą palik kaboti kol pasieksi pradinę poziciją.

Pakartok pratimą tris kartus. Taip pat, jei patogiau, gali pasinaudoti kėde.

———