(Ne)Glamūrinis fotosesijos stilistės darbas

Norite dirbti stiliste? Turite puikų skonį ir kodėl gi ne, juk tai mada, grožis, fotosesijos, gražūs žmonės, draugių pavydas? O ir darbo mažiau nei kituose darbuose. Viena iš labiausiai paplitusių klaidingų nuomonių apie stilistės darbą yra ta, kad šis darbas yra lengvas ir gražus. Pamėginsiu paneigti šį teiginį kartą ir visiems laikams. Nesupraskite klaidingai, dauguma stilistų MYLI savo darbą. Bet jis nėra toks lengvas, kaip jums gali pasirodyti.

Pasiruošimas

Dalyvaujant fotosesijoje, nesvarbu ar tai būtų įvaizdinė fotosesija spaudai, ar privatus projektas, kai idėja jau sugalvota, tuomet prasideda tikrasis darbas kuriant stilių. Priklausomai nuo fotosesijos ar projekto dydžio, ši konkreti dalis pradedama nuo detalios stiliaus analizės ir įkvėpimo ieškojimo, bei organizacinių reikalų, kurie gali užtrukti valandas (dienas!), susirašinėjant su dizaineriais, butikais, rūbų parduotuvėmis ir t.t. Dauguma to, ko jums reikia, jūs negausite, taigi teks pasitelkti į pagalbą planą B ir planą C... Juo labiau, kad fotosesijos dieną jums reikia turėti pakankamai pasirinkimo, jei numatytas variantas modeliui ar fotografui netiks. Taip pat negalite pamiršti ir skrybėlių, akinių nuo saulės, papuošalų, rankinių, kojinių, batelių. O tam reikia dar daugiau elektroninių susirašinėjimų, skambučių, apsilankymų salonuose, nesibaigiančių pokalbių bei įtikinėjimų, nes nuo jūsų organizacinių sugebėjimų didele dalimi priklauso projekto sėkmė.

Taigi, turint tai omenyje, dažniausiai labai labai vėlai naktį prieš pat fotosesiją, kai jau turite visus rūbus ir aksesuarus, kuriuos tik pavyko gauti, ateina laikas sugalvoti ką, po galais, su visu tuo daryti? Kokia jūsų vizualinė koncepcija? Kuri palaidinė tikrai suskambės su tomis kelnėmis? Kokį charakterį jūs mėginate sukurti ir ar jūsų pasirinktas personažas rinktųsi tiurbaną su šia tunika, ar jos nuotaikai labiau tiktų plačiabrylė skrybėlė?

Transportavimas

Jei jums pasisekė, fotosesija vyksta fotostudijoje ir tame pačiame mieste, kuriame radote visus rūbus, taigi transportavimo agonija apsiriboja atsivežus nuo rūbų gausos lūžtančią rūbų kabyklą, apatinių ir aksesuarų maišą, bei lagaminą įvairių papuošalų, batų, skrybėlių, detalių, bei sulaukus tik lengvo bendradarbių keiksnojimo kai visą tai reikia padėti sunešti į fotosesijos lokaciją. Jei kartais ką nors pamiršote, ar prireikė kokios detalės, visuomet greitai galite nulėkti iki namų ar salono. Tai geriausias variantas.

Gerokai blogiau, kai fotosesija vyksta lokacijoje, toli nuo namų, jums reikia iš anksto pasirūpinti visomis įmanomomis smulkmenomis, apgalvoti visus įmanomus scenarijus, galimybę, kad kiti komandos nariai susimaus ir jums reikės gelbėti padėti, taigi susidaro dar pora papildomų maišų, o paskui pasirodo, kad tiek daug svėręs garinis lygintuvas su lyginimo lenta jau buvo jums paruoštas lokacijoje. Taigi, kai atvykstate į vietą, dažnai beveik be miego, su įvairaus lygio stresu, pereinančio į lengvą paniką, kad pamiršote paimti TUOS batelius (!), apie tikrą kūrybingumą gali būti sunku šnekėti. Bet pasiduoti negalite, nes stilistui dar tiek visko reikia padaryti...

Fotosesija

Kai atvykote į vietą ir susitempėte visus daiktus (nesvarbu ar tai švari fotostudija, ar dykumos vidurys, ar rojaus kampelis paplūdimyje), stilistės pirmos svarbos užduotis tampa MODELIO PRIEŽIŪRA. Modelių gerovė stilistų pareiga, nes fotosesija nepavyks, jei merginos nebus atsipalaidavę ir laimingos (ar šiltos! Pasiruoškite daugybę atsiprašymų kartu su šiltu apsiaustu ir karšta arbata, jei oras šaltesnis).

Stilistas taip pat gali sugadinti GERIAUSIĄ KADRĄ, jei ne viskas ant modelio gulės idealiai tobulai ir fotografas bus per daug užsiėmęs ar per daug susikaupęs, kad pastebėtų rūbų detales, kurios yra jūsų darbas. Ar modelio megstinis prigludęs idealiai po to, kai ji nuleido pakeltą ranką? Ar liemuo atrodo gerai? Ar iš už nugaros nekyšo mažinant dydį susegta rūbo dalis? Ar rankovės patrauktos į viršų kaip tik tiek, kad stilius atrodytų tvarkingas, bet tuo pačiu atsainus? Šios visos smulkmenos dažnai sukuria ar sugadiną kadrą ir visa tai yra stilistės atsakomybė ir pareiga.

Atsakomybė

Visa tai yra dalis šio puikaus bet sunkaus ir visai neglamūrinio darbo. Stilistė yra fotografo antroji pora akių, kuri mato viską prieš netobulumus pastebint fotografui, kad jo darbo eiga net nebūtų sutrukdyta. Fotografai turi rūpintis apšvietimu ir fokusavimu ir diafragma ir išlaikymu ir kadravimu. Jūs turite įsitikinti, kad viskas, kas patenka į objektyvą, atitinka jūsų viziją, kurią turėjote galvoje ir yra geriausia, ką galėjote padaryti. Niekuomet nežiopsokite, jums reikia pastebėti dalykus, kurių niekas daugiau nemato ir būti pasiruošus išspręsti problemas, kai kažkas nutinka ar gali būti patobulinta. Jūs visuomet esate darbe. Stilisto darbas yra įdomus hibridas tarp meninės saviraiškos, demonstratyvumo, bendradarbiavimo, žaidimo vaidmenimis... ir gero senamadiško rankų darbo.


Bet, neskaitant viso to, ši profesija yra daugumos stilisčių išsipildžiusi svajonė ir stilisto darbas tikrai dažnai turi visus pirmoje pastraipoje išvardintus privalumus- mada, grožis, fotosesijos, gražūs žmonės, draugių pavydas. :-)

---------

Fotografė Rasaja

by cc

Šitas straipsnis yra licencijuotas pagal Creative Commons Attribution 4.0 tarptautinę licenciją. Prašau įdėti nuorodą http://www.centrofotostudija.lt